Potrzebujesz pomocy w kwestiach związanych z likwidacją barier architektonicznych?

Zadzwoń do nas

Zadzwoń do nas

+48 698 164 565

Odwiedź nasz kanał Windy-Schodowe.pl na youtube Odwiedź nasz kanał Windy-Schodowe.pl na instagramie
Kliknij aby powiększyć lub zmniejszyć tekst

Pomniejszanie/powiększanie tekstu

Pomniejsz tekst
Normalny tekst
Powiększ tekst

Niwelowanie barier architektonicznych w szkole

Umożliwienie funkcjonowania i życia w społeczeństwie szkolnym niepełnosprawnemu dziecku to wielkie wyzwanie zarówno dla samego dziecka jak i rodzica, a także szkoły. Niestety ogromna większość szkół nie jest do tego w żaden sposób przygotowana. W poniższym tekście opiszemy podstawowe problemy i zagadnienia związane z likwidacją barier architektonicznych w szkole.

Ustawa o systemie oświaty z 1991 roku gwarantuje młodzieży niepełnosprawnej możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół publicznych. W ciągu ostatnich kilku lat zauważamy szczególny nacisk zarówno ze strony władz oświatowych, rodziców oraz najbardziej zainteresowanych, czyli niepełnosprawnych dzieci na to, aby tworzyć klasy integracyjne i aby umożliwić młodym osobom niepełnosprawnym życie w społeczeństwie, jakim jest szkoła. Wszyscy wiemy jak ważne jest dla młodego człowieka znalezienie sobie miejsca w środowisku - najpierw w szkolnym, a potem w dorosłym życiu. Dzięki takim działaniom wyczulamy także osoby w pełni sprawne, które poprzez codzienną styczność z niepełnosprawnością nabierają do niej zupełnie innego stosunku.

Wiele ważnych kwestii dotyczących klas integracyjnych zostało poruszonych w artykule 10 pytań o szkołę integracyjną.

Polecane artykuły

Prezent na dzień Babci

Prezent na dzień Babci

21 i 22 stycznia obchodzony jest Dzień Babci i Dzień Dziadka. Warto pomyśleć o funkcjonalnym...

Czytaj dalej

Olbrzymia ilość szkół posiada bariery architektoniczne. Schody, wąskie korytarze oraz nieprzystosowane łazienki to zmora niepełnosprawnych uczniów wielu polskich szkół. Bardzo często budynki szkół są stare i jakiekolwiek możliwości adaptacyjne są bardzo skromne. Najzwyczajniej w świecie nie da się tam zamotnować platformy schodowej lub podnośnika pionowego do transportu osób niepełnosprawnych.

W momencie tworzenia klasy integracyjnej dyrekcja szkoły jest zobowiązana do podjęcia działań mających na celu zapewnienie wszystkich uczniom tej klasy odpowiednich warunków do nauki. Jednym z tych działań powinno być zniwelowanie barier architektonicznych w szkole, tak aby dzieci z niepełnosprawnością ruchową mogły bez ograniczeń przemieszczać się po budynku szkoły.

Należy także pamiętać, że niepełnosprawność ruchowa nie zawsze oznacza poruszanie się wózku inwalidzkim - często te młode osoby mają po prostu problemy z chodzeniem, czy też wchodzeniem po schodach

W takich przypadkach idealnym rozwiązaniem do zlikwidowania bariery architektonicznej w szkole okazuje się zainstalowanie na schodach samobieżnego krzesełka schodowego. Urządzenie to można montować na dosyć wąskich i stromych schodach, które bardzo częsti występują w budynkach szkolnych. Koszty krzesełka schodowego są relatywnie niewielkie w porównaniu do innych urządzeń dźwigowych, a czas realizacji takiego zamówienia jest również bardzo szybki.

Ostatnio instalowaliśmy windę krzesełkową na torze krzywoliniowym w Zespole Szkół w Olszynach niedaleko od Tuchowa. Zamontowane przez nas krzesełko schodowe służy do transportu dzieci mających problemy z chodzeniem i może ono wwieźć taką osobą z piwnicy aż na pierwsze piętro. Winda krzesełkowa posiada pas bezpieczeństwa, który zwiększa komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy windą. Dodatkowo urządzenie posiada specjalną stacyjkę z kluczykiem, który po wyjęciu uniemożliwia jego uruchomienie. Krzesełko schodowe posiada trzy przystanki i może być sterowane zdalnie poprzez pilota oraz specjalnym guzikiem znajdującym się na podłokietniku krzesła.

Szczegółowe informacje dotyczące tego rodzaju wind krzesełkowych znajdą Państwa na naszej stronie samobieżne krzesełka schodowe na torze krzywoliniowym.

Poniżej Przedstawiamy Zdjęcia Z Tego Projektu